Dnia 13.10.2022 uczniowie klas IV- VIII wraz z wychowawcami wybrali się w ramach projektu "Poznaj Polskę" na wycieczkę do Krakowa i Wieliczki.

W Krakowie zwiedzaliśmy Kopiec Kościuszki- jeden z pięciu kopców krakowskich, poświęcony Tadeuszowi Kościuszce. Kopiec znajduje się na Górze św. Bronisławy w zachodniej części Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wystawy zatytułowanej  Kościuszko- bohater wciąż potrzebny, z której dowiedzieliśmy się wielu ciekawych i nieznanych nam dotąd informacji z życia tego wielkiego bohatera. Zamiast tradycyjnych gablot zobaczyliśmy tam elementy filmu, teatru czy gry komputerowej. Dominującą rolę odgrywały oryginalne artefakty, świadkowie życia bohatera.

Następnie wyszliśmy na Kopiec Kościuszki, z którego rozciąga się niezwykły widok na panoramę okolicy. Ostatnim punktem programu była wystawa Figur woskowych, na której rozpoznaliśmy wiele znanych postaci, m.in: Adama Mickiewicza, Henryka Sienkiewicza, Fryderyka Chopina i innych. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się na obiad do restauracji "Pod Kopcem".

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Kopalnia Soli w Wieliczce. W trakcie wędrówki po kopalni, mogliśmy podziwiać niespotykane na powierzchni krajobrazy: solankowe jeziora, podziemne komory, w tym niezwykłą Kaplicę  św. Kingi. Do kopalni zeszliśmy po 380 stopniach na głębokość 64 m., po drodze mogliśmy obejrzeć solne podziemia oraz zobaczyć jak niegdyś wyglądała praca górników. Na powierzchnię wyjechaliśmy windą z poziomu III (z głębokości 135 m).  Przed wyjazdem do domu odwiedziliśmy restaurację MacDonald ‘s. Uczniowie aktywnie spędzili ten dzień i mimo zmęczenia wracali zadowoleni.