W piątek 16. 06. 2023 r. uczniowie klas IV- VIII wraz z wychowawcami wybrali się na wycieczkę do Niedzicy i Czorsztyna. Nasza wycieczka rozpoczęła się od spaceru po zaporze w Niedzicy, następnie udaliśmy się do zamku, który jest średniowieczną warownią zlokalizowaną na prawym brzegu Jeziora Czorsztyńskiego, znany również jako Zamek Dunajec. Został on wzniesiony na początku XIV wieku, a jego fundatorem był Kokosza Berzewiczy.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dziedzińca otoczonego budynkami gospodarczymi reprezentującymi różne style architektoniczne. Następnie przeszliśmy do poszczególnych komnat, w których można podziwiać zabytkowe zegary, meble, kolekcję broni palnej, wypchane zwierzęta, liczne dzieła sztuki i dokumenty o wartości historycznej, a także szereg eksponatów dotyczących kolorytu lokalnego i etnografii regionu Spiskiego. W podziemiach zamku znajdują się lochy, które niegdyś służyły jako piwnice, a także jako więzienie.

W budynku służącym kiedyś za magazyn opału jest dodatkowa atrakcja – Wozownia. Znajduje się tam kolekcja kilkunastu powozów z lat 1900–1939. Wśród nich są takie ciekawostki jak „Czortopchajka” czy „Bałagułka” – powozy pochodzące z dawnych Kresów Wschodnich. Ponadto częścią ekspozycji są akcesoria podróżne takie jak uprzęże, kufry, torby i walizy, a także stuletnie sanie.

Po zakończeniu zwiedzania i przerwie na posiłek oraz zakup pamiątek udaliśmy się na przystań, gdzie czekały na Nas gondole "Czorsztynianki", którymi popłynęliśmy do pobliskiego Czorsztyna. W trakcie rejsu mogliśmy podziwiać malownicze widoki. W Czorsztynie nasza wycieczka dobiegła końca i po krótkim postoju udaliśmy się w drogę powrotną do domu.